Call of Duty: World War II
Celkový stav:
30 %

![]() |
Diakritika: | 100 % |
![]() |
Textúry: | - |
![]() |
Texty: | 35 % |
![]() |
Korektúra: | 30 % |

Karta otvorená
Call of Duty z prostredia druhej svetovej vojny sa dočká prekladu príbehovej časti.
» 21. október 2018: Prvých päť misií zmapovaných
Teším sa, že konečne môžem ohlásiť pokrok. Dlho som premýšľal, ako čo najlepšie pristúpiť k samotnému prekladu, pretože riadky nie sú usporiadané podľa dialógov ani chronologicky. Zároveň som sa chcel vyhnúť tomu, aby som musel manuálne prenášať texty do nových súborov pri každej aktualizácii hry, ako tomu bolo pri Advanced Warfare, a zbytočne mi to uberalo veľa času. Pripravil som si preto podporné nástroje, ktoré mi umožňujú tvoriť si vlastné, usporiadané textové súbory nezávislé od verzie hry. Nástroje mi preklad následne prenesú do súborov z ľubovoľnej aktualizácie.
Pevne verím, že tým dosiahnem aj čo najvyššiu možnú kvalitu textov, pretože vždy budem prekladať so správnym kontextom. Postup je teda taký, že si vyskladám textový súbor, kde mám usporiadanú dejovú líniu (buď podľa videí na YouTube, prepisu dialógov na wiki, alebo vlastného hrania) a ten jednoducho preložím. Momentálne mám takto vyskladaných prvých päť misií, pričom prvé dve sú preložené.
» 15. október 2018: Prečo sa preklad vôbec nepohol?
Mnohí sa iste pýtate, aký je stav prekladu Call of Duty: World War II. Pravda je taká, že keď som preklad ohlásil, očakával som, že budem mať priestor na ňom pracovať :).
Preklad som ohlásil niekoľko dní po tom, čo som dokončil technickú spoluprácu na českej lokalizácii Star Wars Battlefront II. Išlo o evolúciu nástrojov pôvodne vytvorených pre sériu Need for Speed na engine Frostbite. Celkovo som sa týmto nástrojom venoval skoro pol roka kvôli extrémnej komplexite enginu.
Bohužiaľ, niekoľko dní po ohlásení CoDWW2 prišla aktualizácia Star Warsu, ktorá úplne zmenila štruktúru súborov. Čo sa dalo robiť? Preklad, ktorý už bol vydaný, sme museli stiahnuť z Internetu. Nová štruktúra súborov nebola o nič jednoduchšia ako tá predchádzajúca, a na nových nástrojoch som stratil 3 mesiace času.
Okamžite po opätovnom vydaní češtiny na Star Wars koncom septembra som sa presunul eliminovať zvyšok technického dlhu na Hitmanovi. Bolo treba aktualizovať texty po posledných updatoch a dokončiť technickú stránku, keďže niektoré texty nebolo možné preložiť. Toto všetko je momentálne splnené, takže konečne mám priestor venovať sa vlastnému projektu.
» 10. máj 2018: Projekt ohlásený
Po vydaní Call of Duty: Modern Warfare a edície Remastered nastal vhodný čas na ohlásenie tohto projektu. Technický pokrok bol dosiahnutý už pred niekoľkými týždňami, čo takisto umožnilo dokončenie najväčšieho súboru so všeobecnými textami a ponukami. Misie preložené zatiaľ nie sú, preto poprosím všetkých o trpezlivosť.
Teším sa, že k tomuto projektu napokon dôjde. Predošlé diely (Black Ops III a Infinite Warfare) mali súbory chránené proti úpravám. World War II takúto ochranu nemá, namiesto toho však boli upravené formáty súborov. Ako píšem v článku, možno bude potrebné ešte doladiť niektoré technické detaily.